machone.blogg.se

Bloggen om en båt - en MacGregor 26x - en amerikansk hybrid, som seglar med lystal 1.04 och kan gå upp mot 20 knop med motor.

Tillbaka från båtmässan...

...och vi kan konstatera några saker:
1) Oj vad stora båtarna blivit sedan vi var på mässan sist...
2)...men de flesta är umgängesbåtar för ett fåtal människor (läs ädre par som cruisar i medelhavet)
3) Vi skulle valt vår MacGregor igen...den har smarta lösningar, god planlösning och är praktisk för våra behov...dessutom har den 6 kojplatser.
4) Vi behöver dock fixa en fungerande toalettlösning inför lagändringen 2015.
5) Och om vi absolut måste byta båt så är mässans vinnare i våra ögon en Marex 320 AFT Cabin Cruiser
Inget extra allt som så många båtar av idag har utan genomtänkt funktion med kvalitetskänsla.
Insåg dock när jag googlade att fler än vi verkar ha gillat båten:
Och det är inte så konstigt, för det är en riktig familjebåt:
I aktern under solbädden hittar du det bästa på hela båten - barnens kabin:
Tre sängplatser, med sjöutsikt, ett litet bord för kortspel och rikligt med garderober.
För kapten och navigatören fanns en finfin master cabin:
 
Bakom förarplatsen i mitten av båten fanns ett lagom stort kök...
...och en urhärlig stor soffa och matplats.
 
Toalett då...jo, den var även den...väl genomtänkt men inte prålig:
 
Ja, så hade jag haft 2,5 miljoner kronor som låg och skramlade hade jag lätt kunnat köpa mig en Marex 320. Nu har jag ju inte det så jag stannar nöjd med min MacGregor :)
 
Taggar: Allt för Sjön, Marex, Marex 320;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: