machone.blogg.se

Bloggen om en båt - en MacGregor 26x - en amerikansk hybrid, som seglar med lystal 1.04 och kan gå upp mot 20 knop med motor.

Projekt kylskåp...

Ett av de stora problemen när man skall vara till sjöss en längre period tycker jag är att hålla kylvarorna fräscha. I vår campingbåt var det kylväska som gällde. I Campusen var det kylväska samt i "kölsvinet" ett lite stuvutrymme under dynorna i fören som höll samma temperatur som vattnet. I vår TG hade vi en elektrisk kylbox som vi tyvärr var tvungna att ställa i mittgången = funktinellt men otympligt.
Nu, har vi en båt som vi kan vara ute med lite längre och därför växer problemet med att hålla kylvaror kalla...och då växer drömmen om ett kylskåp, ett riktigt kylskåp. Alldeles särskillt eftersom det faktiskt finns en liten kabyss i båten.
Samtidigt är budgeten minimal...men kanske, kanske kan budgeten räcka till ett sådanthär...
 
 
...eller sådanthär...
Ja, jag vet...inga riktiga, riktiga grejer...men för en weekend då och då borde de duga, eller vad tror ni? Skulle jag däremot vara ute med båten hela semestern så skulle jag gärna satsa på detta:
 
Ytterligare ett hittar du här.
 
 
Taggar: Förbättring, Galley, Kabyss, Modifiering;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: