machone.blogg.se

Bloggen om en båt - en MacGregor 26x - en amerikansk hybrid, som seglar med lystal 1.04 och kan gå upp mot 20 knop med motor.

Tänk att våga...

Mina föräldrar hade ju en trailerbar segelbåt, men vi ägde aldrig någon trailer. Enda fördelen var att vi kunde sjösätta båten på en vanlig sjösättningsramp, eftersom ingen segelbåtsvagga eller kran behövdes, vilket höll ner kostnaderna enormt.
 
Nu har jag och min familj skaffat ännu en trailerbar segelbåt och denna gången med en bromsad trailer. Ändå ser jag inte att vi kommer dra iväg med båten på äventyr, utan troligtvis kommer båten hålla till i sina hemmavatten. Men nog blir man lite inspirerad när man läser om en familj från Michigan som firade jul i sin MacGregor 26X på Bahamas.
 
 
Kanske skall man se till att använda sin MacGregor som en husvagn och dra iväg och upptäcka nya vatten. I så fall skulle jag vilja segla i Vänern, i Vättern, längs höga kusten, uppe i Luleå och i Haparanda skärgård lika väl som runt Västervik och i Blekinge. Bahamas vore ju inte heller fel, men det är ju lite långt borta :) Vart vill du segla om du bara kan dra båten dit du vill?
 
 
Taggar: Drömmar, Äventyr;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: