machone.blogg.se

Bloggen om en båt - en MacGregor 26x - en amerikansk hybrid, som seglar med lystal 1.04 och kan gå upp mot 20 knop med motor.

Toaletten...

Lika mycket som det finns skrivet om kabyssen om kabindörren och om sittbrunnsbord, lika lite finns det skrivet om toaletten i en MacGregor 26x. Nu är ju båten amerikansk och amerikaner är ju kända för att vara lite blygsamma av sig. Jag menar de "pudrar ju näsan" istället för går på toan osv. Så det kanske är så att toaletter helt eneklt inte är något man delar med sig av på nätet. När man googlar på MacGregor 26X och talett så kan man konstatera att cirka hälften har en portapotti...
 
...och hälften har en marintoalett.
 
Något mer framgår överhuvud taget inte! Vi har en marintoalett utan septiktank och frågan för oss (och anledningen till att jag googlar) är de nya reglerna men också att vi faktiskt vill kunna gå på toa när vi ligger i hamn. För för mig är det just då jag vill ha en egen toalett! Har jag nu äntligen (och till barnens stora glädje) lämnat livet med hink (på sjön) och spade med toarulle (i hamn) bakom mig så vill jag faktiskt kunna njuta med gott samvete under mina toalettbesök!
 
 
Så hur monterar man en tömningsbar septiktank i en båt utan septiktank?????? Alltså en sådan där som är tömningsbar på bensinmack. Som det beskrivs här och här eller på något annat sätt? Eller är det oändligt mycket lättare att slänga ut marintoaletter, plugga alla skrovgenomföringar och sätta in en portapotti? Vad tycker ni????? Jag kan verkligen inget alls om toaletter ombord på en båt, så hjälp mig!!!!!
Taggar: Förbättring, MacGregor 26X, Modifiering;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: