machone.blogg.se

Bloggen om en båt - en MacGregor 26x - en amerikansk hybrid, som seglar med lystal 1.04 och kan gå upp mot 20 knop med motor.

Blocket...

...är ett bra ställe att hänga på ibland. Jag brukar få till uppgift av navigatören att sälja grejer på blocket. Vet egentligen inte varför det är mitt jobb, men det har varit så sedan urminnes tider. Senaste året har jag varit lite dålig på detta, då jag jobbat massor...men i lördags bestämde vi oss för att lägga ut fyra grejer. En kamera, en spegel, ett par dörrar och en tv-bänk. Och det är bara att konstatera att en del grejer säljer fortare än andra...speciellt de attraktiva grejerna om priset dessutom är ok. Och det har man lärt sig, att det gäller att slå till fort om det är något man vill ha...så i förrgår slog jag till!
Ett kylskåp till båten blev det!
Ett 7 år gammalt superfräscht (och knappt använt) kylskåp för samma pris som Biltemas och Julas 12V-kylskåp som jag skrev om här. Som dessutom är lättare att bygga in och drar mindre ström...
 
Tänk att slippa sur mjölk och rinnande smör!!!!!!! It's a dream :) Nu skall kylen bara monteras, men det är ett senare projekt!
 
Taggar: Drömmar, Förbättring, Galley, Inredning, Kabyss, Modifiering;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: